*** TAART TAART!!! Heren club 4 trekken blik! Nabeschouwing Rottebokaal ***

*** TAART TAART!!! Heren club 4 trekken blik! Nabeschouwing Rottebokaal ***

Het Rottebokaal is afgelopen weekend weer gestart door onze ploegen!

Hier hebben we een leuk stukje van onze damesch ploeg die er vroeg uit moesten!

“12 mei, wat ging die wekker vroeg!

Maar om 05:45 waren we allemaal present op Amphitrite om richting de Rottebokaal te rijden.

Eenmaal aangekomen waren we daar als een van de eersten en konden we rustig de slokop op riggeren, met het heerlijke opkomende zonnetje in onze rug.

We hoopten dat we deze wedstrijd weer net iets beter zouden doen dan de vorige, omdat we lekker veel hadden getraind. Een D- of C-finale zou er zeker in zitten.

De voorwedstrijd was 1 km met doorstart. We zaten er lekker in, hadden balans en geen snoeken. Tot onze grote verbazing werden we in de voorwedstrijd 2e van de 35! Dit bekende A-finale! De A-finale ging iets minder soepel, een vaste start is toch niet helemaal ons ding. Ook de balans was iets minder. De finale was 2 km, dit moeten we misschien iets vaker trainen, maar ondanks dat waren we in de A-finale 7e geworden van de 8 en zijn we allemaal heel tevreden over dit resultaat!”

De eerstejaars heren konden de wedstrijd onverwachts niet starten, omdat een van de roeiers met spoed naar de dierenarts moest, na veel zoeken kon er ook geen vervanging geregeld worden helaas.

Ook onze heren 4 sprint hebben het Rottebokaal gestart met een hele goede afloop! Het vlotlied mocht gezongen worden!

Lotje mocht de heren onverwachts sturen en dit is hoe zij het ervaren heeft.

“Toen Maarten woensdag voor de wedstrijd vroeg of ik de heren wilde sturen bij de Rottebokaal, vond ik dat eerst wel even spannend. Ik heb Damesch 7/Actief balans wel eens gestuurd, maar dat was toch anders.

Nu voor een wedstrijd en ook in een andere boot. Ik mocht woensdag meteen even oefenen met de training van de heren om alles door te nemen etc. Het sturen ging prima, ik zakte met mijn 1.67 meter bijna helemaal voor de boot in. Ik wist alleen nog niet echt wat ik precies het beste kon roepen. Gelukkig kreeg ik als huiswerk wat filmpjes mee om te kijken en luisteren naar andere sturen. De wedstrijd ging top, ik werd door de jongens (vooral boeg Pieter, boeg bedankt!) geholpen met goed liggen, en ze kwamen in de a-finale. De finale ging helemaal super, ze hadden een lekkere start en lagen meteen 2e plek! Het was nog even spannend, maar ik was vastberaden ze als eerste over de finish te schreeuwen en dat lukte! Ik was bijna net zo blij als de heren. Nadat het vlotlied uit volle borst was gezongen, mocht ik als dank voor het goede sturen natuurlijk een duik nemen in het water en werd daarbij geholpen door Barend en Yannick.
Ook met het goede presteren van Damesch 7 nog in mijn achterhoofd vond ik het een top dag!”

1 Reactie
  • SebastiaanVell
    Geplaatst op 22:32h, 17 mei

    sooo coool