Voorbeschouwing: “The Hour”

Voorbeschouwing: “The Hour”

 

Komende zondag 17 december, zal wederom “The Hour” plaatsvinden. In totaal zullen er 23 ploegen hun best doen om in een uur tijd zo ver mogelijk te roeien. Onze Heren 8+ zal deelnemen aan deze wedstrijd zowel als de Bestuurs Mix8+ die ook bestaat uit bestuursleden van Proteus, Orca en Pelargos. Vorig jaar was de Dames 8+ eerste geworden en we gaan er natuurlijk vanuit dat er dit jaar ook mooie resultaten behaald zullen worden.

Om 11:30 zal de eerste 8+ losbarsten en daarna zal er elke minuut een nieuwe 8+ vertrekken. De Amphitrite 8+ zal om 11:35 starten en de Bestuurs Mix8+ om 12:00. Na een uur lang zo hard roeien als ze maar kunnen zullen de ploegen aanleggen bij het Spaarne.

We hopen zo veel mogelijk leden van Amphitrite zondag te zien om onze trotse Achten aan te komen moedigen. Vanaf Amphitrite naar de start is ongeveer 40 minuten fietsen. Het is dus zeker mogelijk om op de fiets met de roeiers mee te fietsen, hieronder is de route geplaatst voor de mensen die dat van plan zijn.


Hieronder vertelt onze Praeses, Pieternel Zwart hoe de Bestuurs Mix8+ tot stand is gekomen:

“Een ruime twee weken geleden werd ik er op gewezen dat er een Bestuurs mix8+ in de maak was voor ‘Het Uur’ en dat er nog roeiers nodig waren. Zodoende heb ik contact opgenomen met de initiator (Vicevoorzitter van Proteus-Eretes). Er bleken nog vier roeiers te missen, wat redelijk essentieel is als je een 8+ wilt vullen… Bestuursleden van Orca, Pelargos en Proteus deden wel al mee! Vol enthousiasme over dit plan vroeg ik mijn mede Senaatsleden wie er met mij wilde starten en daar kwam uit dat niet alleen ik er enthousiast over was, de PV, AA en de AR waren dat ook gelijk!
In de WhatsApp groep werd er besloten dat we zondag de 10e (afgelopen zondag) samen zouden gaan trainen. Plannen werden gemaakt over hoe we in het verre Delft konden komen, we roeien immers in een boot van Proteus, maar op de dag zelf bleek het toch niet zo’n goed idee om met harde zomerbanden naar Zuid-Holland af te reizen. Om elkaar toch even te ontmoeten zijn de twee dames van Orca naar Haarlem gekomen, voor een stukje ploegbonding!
Samen trainen is dus niet gelukt, maar tijdens het inroeien van ‘Het Uur’ hopen we toch een beetje samen te komen! We zullen starten bij de damesstartlijn – 6 van de 8 roeiers zijn dames – en met onze over het algemeen ongetrainde lichamen verwachten wij niet heel erg ver te komen. We starten hem vooral omdat het een onwijs leuke wedstrijd is en het een super ervaring is!
We hebben er alle negen zin in en we zijn goed voorbereid op de kou! (niet in bestuursornaat..!) “

De prijsuitreiking zal plaatsvinden om 14:30

Heren8+ Bestuurs mix 8+
Stuur: Bianca Szymanowski Stuur: Eline Hoogendorn
Bg. Maarten Berkhout Bg. Berend Spruijt
2. Barend Bruggemann 2. Lammie Kranendonk
3. Pieter Bakker 3. Sacha Gevers
4. Marijn Schuitemaker 4. Pieternel Zwart
5. Sietse Ambergen 5. Tess Volkers
6. Yannick ten Velden 6. Danielle Bruel
7. Arthur D’Herbemont 7. Paula Lambregts
Sl. Camille Falieres Sl. Tom van Woudenberg
Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.